2010年2月7日星期日

My travel in USA at 1998 | 1998年の米国での私の旅行

One day when I was taking a domestic flight in USA, I met a people who was sitting next to me and was reading a book. He asked me “Where are you come from, are you a Japanese?”, I reply “I am a Chinese and come from Hong Kong.”. He then asked “Why you Chinese don’t read books?”, then I reply “We Chinese don’t read books, because we write books!”. After that I turn my head to the window.
April 1998




ある日米国で国内便を取っていたとき、私は、私の隣にすわっていて、本を読んでいた民族と会合しました。 彼が「来て、どこかがあなたであり、あなたは日本人ですか?」を私に尋ねて、I回答は、「私は、中国人であり、香港から来ます」です。 そして、彼は「私たち中国人が本を読みません、私たちが本を書くので!」「あなた方中国人が本を読まない理由?」、そしてI回答に尋ねました。 その後に、私は、頭を窓に変えます。
1998年4月

沒有留言: